-
Segédanyagok online találkozókhoz 4
-
Olvasókörök az élelem-önrendelkezésről 7
-
03 óra Az élelem-önrendelkezésről (2020.07.07.)Lesson1.
-
Élelem-önrendelkezés és megélhetés a gazdálkodók nézőpontjából (2020.10.26.)Lesson2.
-
03 óra Gazdasági globalizáció: mit jelent ez a mozgalomszervezés szempontjából? (2020.11.30.)Lesson3.
-
A földhöz jutás lehetőségei és kihívásai (2021.01.25.)Lesson4.
-
02 óra Háztájizás: élelem-önrendelkezés a gyakorlatban (2021.02.22.)Lesson5.
-
Élelem-önrendelkezés és kritikai pedagógia (2021.03.29.)Lesson6.
-
Lesson7.Élelem-önrendelkezés és klímaválság (2021.05.31.)
-
Élelem-önrendelkezés és kritikai pedagógia (2021.03.29.)
A kritikai pedagógia követői a tudatos gondolkodásra és a társadalmi igazságtalanságok felismerésére képes egyének és csoportok kinevelését szeretnék elérni. Hiszen kritikai tudás birtokában tudjuk csak igazán értelmezni, hol érnek össze és hatnak egymásra a társadalmi, környezeti, gazdasági, politikai és kulturális válságok. Ennek elemi szerepét mozgalmi szinten is fel kell ismernünk ahhoz, hogy az élelem-önrendelkezés gyakorlatát minél szélesebb társadalmi körben érvényre tudjuk juttatni.
Olvasmány
További olvasmányok
‘Introduction to the symposium on critical adult education in food movements: learning for transformation in and beyond food movements—the why, where, how and the what next?’ https://link.springer.com/article/10.1007/s10460-019-09941-2
‘Definition of critical digital pedagogy’ https://hybridpedagogy.org/critical-digital-pedagogy-definition/
Kérdések, amikre a választ keressük
Milyen alternatívát, nonformális képzéseket kínáltok az intézményes oktatással szemben? Miért alkalmaztok alternatív oktatási módszereket? A saját tapasztalataitokból nézve hogyan tudja az alternatív oktatás elősegíteni az (élelem) önrendelkező közösségek erősödését és az élelmiszer-rendszereink átalakítását? A COVID-19 hatására milyen nehézségekkel és lehetőségekkel szembesültetek? Hogyan változott az alternatív oktatás eszköztára?
Moderátor
Czeglédi Alexandra, az ESSRG kutatója
Felkért hozzászólók
Fernengel Ági, a Közélet Iskolájának szakmai vezetője, a Deviszont Közösségi Tér társalapítója – felvezető a kritikai pedagógia módszertanáról
Lipka Borbála, az ESSRG kutatója, a Magház koordinátora, tananyagfejlesztő – bemutatja az online kurzusát
Pilinger Zsuzsa, a Tár-s Közművelődési és Környezeti Nevelési Egyesület környezeti nevelője – óvodai és ifjúságnevelés lehetőségei a közoktatásban és az iskolán kívüli oktatási/nevelési színtereken
Gutjahr Zsuzsanna, a Harmónium Egyesület környezeti nevelője – önrendelkezésre való nevelés, környezeti nevelés az ifjúság körében
Kardos Etelka, a Magyar Permakultúra Egyesület (MAPER) elnöke, az oktatási munkacsoport koordinátora – bemutatja a MAPER permakultúrás képzéseit
